Pages

Friday, January 31, 2014

Seoul and Tokyo

seoul-and-tokyo-1
{Seoul}
These days I am all-work-no-play, but the memories of all the journeys I've made last month help me to stay motivated. I was on the road most of the time in December and I got to visit some cities that I have never been to. Two of these cities were so special: Tokyo and Seoul. Since I have never been to Asia before and the trips were hastily organized, I wasn't quite sure what to expect. However, once I got there, I must admit I was truly fascinated and mesmerized even after my return. It was also interesting to witness how many different lives and cultures exist in this world and that despite our differences, we are all inherently similar. Our troubles, worries, anxieties, happiness, prides, nonchalance, tiredness... We have all felt these emotions at least once in our lives. The nuances are probably due to the different landscapes and climates of where we live. When I look at my thousands of photos and sigh, I dream to go back to these cities one day again and also visit the rest of the countries in which they belong to.
p.s. happy new year (if you're celebrating the new lunar year)!
J'ai beaucoup de travail ces jours-ci, mais les souvenirs de mes voyages du mois dernier m'aident à rester motivée. J'étais en déplacement pour la plupart du temps en décembre et j'ai visité des villes que je ne suis jamais allée auparavant. Deux de ces villes étaient très spéciaux: Tokyo et Séoul. Comme je n'ai jamais été en Asie et le voyage a été organisé très rapidement, je ne savais pas trop à quoi m'attendre. Mais une fois là-bas, je dois admettre que j'étais très fascinée et éblouis même après mon retour. Il était aussi intéressant d'observer comment beaucoup de vies et de cultures différentes existent dans le monde et que malgré nos différences, nous sommes tous intrinsèquement similaires. Nos problèmes, inquiétudes, angoisses, bonheur, fiertés, nonchalance, fatigue,... Nous avons tous éprouvé ces sentiments au moins une fois dans nos vies. Les nuances sont probablement dus aux paysages et aux climats d'où nous vivons. Quand je regarde mes milliers de photos avec un soupir, je rêve de retourner un jour sur ces villes et visiter aussi les restes des pays dont ils appartiennent. 
p.s. bonne année (si vous célébrez la nouvelle année lunaire)!

seoul-and-tokyo-2
{Seoul}
seoul-and-tokyo-3
{Tokyo}
seoul-and-tokyo-4
{Tokyo}

No comments:

Post a Comment